20-01-2016 - Esquiant de sol a sol...
20-01-2016 - Volta al thoumasset
20-01-2016

Petit Peric per la Vall de la LLadura (Capcir)
Llarg recorregut per accedir al Petit Peric per la solitària vall de la Lladura des de el poble de Formigueres i retorn per Camporells i la Serra de Mauri.
Aprofitem que al Capcir els darrers dies hi ha nevat una mica per anar cap a la zona de Formigueres i pujar el Peric per una zona poc concorreguda. Deixem el cotxe sortint del poble de Formigueres al costat del petit llac de les Planes d'Amunt, en aquesta zona hi ha uns 10 cm. de neu nova que ens permetrà sortir ja amb els esquís als peus. Sortim de l'esquerra de la carretera que puja a les pistes baixant una mica per anar a buscar la pista que pels Prats de Caselles va cap a la Lladura . Seguim la llarga pista fins al refugi de la Lladura, aquí ja hi ha més gruix de neu i anem seguint el camí que va a la Basseta per la Baga de la Lladura. En aquest punt girem a l'esquerra vorejant el llac i anem a buscar el Rec de les Carboneres, aquí hi ha un bon paquet i obrir la traça ens fa suar de valent. Tot i el bon gruix no podem evitar algun ensurt trencar algun pont de neu i sucar els esquís al torrent. El Rec es deixa pujar amb algun repetxó que hem d'esquivar per alguna vora i al final tot i que sembla que quedem tancats, podem sortir bé per un lateral just sota el Pla de les Carboneres. Fins ara havíem estat a l'ombra i atrinxerats en el Rec, a partir d'aquí el sol ens toca de ple, sens obre el panorama i ja divisem la pala del Petit Peric, i l'aresta i el cim del Puig Peric. Travessem tot l'esplanada fins a sota la pala suant per obrir la traça, però aquí s'ens acaba la solitud. Una caravana de militars francesos estan pujant i quan enllacem la seva traça allò sembla una autopista. La pala està en unes perfectes condicions per la baixada i la gent que veiem baixar estan xalant de veritat. Arribats al cim, sessió de fotos al panorama del voltant i cap a avall que és fa tard. Baixem per la pala amb molt bona neu pols i a mig fer, ens decantem per una canal encarada cap a Camporells. Abans d'arribar al refugi però, ja ens tornem a posar les pells i cap a remuntar la Serra de Mauri. La part de dalt està una mica pelada però podem fer tot el recorregut fins a les pistes amb els esquís als peus. Ràpida baixada per les pistes fins a la base de l'estació i baixada final fins al cotxe primer per un camí que surt de sota de la bassa d'aigua de les pistes fins a creuar la carretera i el tram final pel voral de la carretera que està nevat.
Bones condicions aquests dies per fer esquí de muntanya per aquest sector.